J E U G D B I B H A M

De jeugdbib van Ham heeft net zoals elke andere openbare bibliotheek een breed aanbod, maar stimuleert via bijzondere projecten kinderen en jongeren in contact te treden met het allermooiste uit de wereld van de jeugdliteratuur.

vrijdag 22 april 2011

Midas Dekkers jarig

Vandaag wordt Midas Dekkers 65. Hij lijkt het bekende tv-gezicht dat boeken is gaan schrijven, maar eigenlijk is het omgekeerd. Al tijdens zijn studies als bioloog begon hij te schrijven en al snel verschenen van hem stukjes over dieren in enkele Nederlandse kranten. Later ging het schrijven de boventoon voeren. Midas schrijft zowel voor volwassenen als voor kinderen. Hij gaat graag in tegen het beeld van dieren zoals dat in de meeste kinderboeken voorkomt. Met zijn kinderboeken won hij drie Zilveren Griffels. In 2008 werd Botjes nog genomineerd voor de Gouden Uil voor jeugdliteratuur.
Midas Dekkers is niet vies van een controverseel standpunt: 'Ik heb het echt aan honderden mensen gevraagd: waarom hebben jullie kinderen? Wat ik aan antwoorden hoor, is een onsamenhangend gestamel: "Ik vind het wel gezellig, we hadden vroeger thuis ook zo'n leuk gezin, ik kan de gedachte niet verdragen dat het met mijn dood afgelopen zou zijn." Dat zijn toch geen echte redenen op grond waarvan je tweehonderdduizend euro uit gaat geven.'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten