J E U G D B I B H A M

De jeugdbib van Ham heeft net zoals elke andere openbare bibliotheek een breed aanbod, maar stimuleert via bijzondere projecten kinderen en jongeren in contact te treden met het allermooiste uit de wereld van de jeugdliteratuur.

maandag 26 juli 2010

Dirk Weber jarig

Vandaag wordt Dirk Weber 45. Deze Nederlandse auteur heeft nog maar drie boeken geschreven, maar ze werden wel al onmiddellijk opgemerkt. Kies mij! kreeg een Vlag & Wimpel van de Griffeljury en Duivendrop kreeg van die jury zelfs een Zilveren Griffel. Dit jaar verscheen Hij of ik. Dirk Weber schrijft graag over onderwerpen die kinderen van een jaar of 11 bezighouden.
Ooit gezegd: "Voor mijzelf vind ik het belangrijk dat ik me blijf ontwikkelen: ieder boek moet anders zijn dan het vorige en als het even kan ook beter."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten